Veelgestelde vragen

Welkom op de klantenservice pagina van 123-kado. Wij hebben ervaren dat veel vragen vaak gesteld worden en de antwoorden op deze veel gestelde vragen vindt u hieronder.

Wat moet ik doen met de 123-kado waardebon die ik heb ontvangen?

123-kado verzorgt dit jaar het kerstgeschenk voor u en uw collega’s. U heeft daarom een waardebon ontvangen met daarin een gebruikersnaam en een wachtwoord. Hiermee kunt u inloggen in de online 123-kado winkel die wij speciaal voor uw werkgever hebben gemaakt. In de online 123-kado winkel kunt u zelf een kerstgeschenk uitzoeken; u bepaalt dit jaar dus zelf wat u als kerstgeschenk ontvangt!
Let op: de gebruikersnaam en het wachtwoord hebben een beperkte geldigheid! 

Ik heb een 123-kado waardebon van mijn werkgever ontvangen, maar de bestelperiode is verstreken.

123-kado heeft in overleg met uw werkgever een bepaalde geldigheid toegekend aan de inlogcode die op uw kaart staat. Helaas is het na deze datum niet meer mogelijk een bestelling te plaatsen. Mocht u hier nog verdere vragen over hebben, dan kunt u zich wenden tot uw werkgever.

Hoe werkt 123-kado?

In de online 123-kado winkel vindt u een mix van luxe, trendy, sportieve geschenken, huishoudelijke artikelen, kadootjes met een boodschap, belevenissen, traditionele pakketten en wijnen. U kunt zelf beslissen welk Kadootje u dit jaar als Kerstgeschenk wilt ontvangen. U kunt in de online 123-kado winkel, bij “assortiment”, rustig rondkijken en uiteindelijk beslissen wat u wilt ontvangen.

Wat is een klavertje?

Uw werkgever heeft dit jaar gekozen voor het 123-kado-concept. Het door hem vastgestelde budget is door 123-kado omgezet in klavertjes. Hiermee kunnen u en uw collega’s gaan winkelen in de webwinkel.

Aflevering

Uw bestelling wordt in principe binnen 5 werkdagen op het opgegeven adres aangeboden via PostNL. In drukkere perioden kan de levering enkele dagen langer duren. Indien PostNL niet kan aanbieden bij de geschenkgerechtigde, zal de geadresseerde hiervan een notificatie in de brievenbus ontvangen. Mocht de geadresseerde niet aanwezig zijn, dan wordt een bericht achtergelaten en kan de geschenkgerechtigde de bestelling ophalen bij het dichtstbijzijnde postkantoor gedurende een periode van 3 weken. Na deze periode van 3 weken zal de bestelling retour komen.

Hoe gaat de aflevering in z’n werk?

Zodra u heeft besteld komt uw bestelling binnen bij ons logistieke centrum. Hier komt uw order te staan op een zogenaamde ‘picklist’ waarna het door uw gekozen geschenk door de medewerkers uit de schappen wordt gepakt.
Uw bestelling wordt vervolgens verpakt in een doos of enveloppe en wordt voorzien van een adres sticker. Op deze adres sticker staan alle benodigde gegevens om uw bestelling op het juiste adres af te kunnen leveren. Vervolgens wordt de bestelling meegegeven aan PostNL of bodedienst.

Wat is de levertijd van een bestelling?

Doorgaans wordt een bestelling binnen 5 werkdagen na verwerking van de order op ons logistieke centrum afgeleverd op het door u aangegeven adres. De maanden december en januari zijn echter zeer drukke maanden voor PostNl en bodediensten. Het kan dan ook voorkomen dat de aflevering gedurende deze maanden langer op zich laat wachten.

Hoe lang blijft een bestelling op het postkantoor liggen?

Indien u niet aanwezig bent op het aflevermoment van uw bestelling zal uw pakket ter afhaling komen te liggen op het postkantoor bij u in de buurt. De termijn waarbinnen u vervolgens het pakket kunt afhalen bedraagt 3 weken.

Mijn bestelling is retour naar jullie; wat nu?

Indien een bestelling door ons retour wordt ontvangen zullen wij contact opnemen met de geadresseerde en de reden achterhalen waardoor het pakket retour is gekomen. Indien mogelijk zal de bestelling vervolgens opnieuw verstuurd worden.

Ik ben mijn 123-kado brief kwijt?

De gebruikersnaam en het wachtwoord heeft u nodig om een bestelling te kunnen plaatsen. Wellicht dat u uw gebruikersnaam en wachtwoord nog ergens genoteerd heeft; dan kunt u alsnog een bestelling plaatsen via ’mijn klavertjes besteden’. Indien u uw kaart kwijt bent en ook uw gebruikersnaam en wachtwoord niet meer weet, dan kunt u helaas geen bestelling meer plaatsen. U kunt zich eventueel richten tot uw werkgever; wellicht dat deze nog enkele kaarten over heeft.

Ik weet niet zeker of ik nou wel of niet besteld heb?

U kunt op een zeer gemakkelijke manier controleren of uw bestelling gelukt is. Ga hiervoor naar ’mijn klavertjes besteden’ en voer daar uw gebruikersnaam en uw wachtwoord in. U ziet dan vanzelf de status van uw bestelling.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen?

De makkelijkste manier om uw orderstatus te achterhalen is door te gaan naar ’mijn klavertjes besteden’. Hier vult u uw gebruikersnaam en wachtwoord in en daarna ziet u direct de status van uw bestelling. Wacht dan een paar dagen af en bekijk nogmaals de status van uw bestelling. Daarna kunt u de helpdesk op 072-3030570 bellen

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen?

Als u een ander kado heeft ontvangen dan u volgens uw orderbevestiging heeft besteld dan kunt u dit, binnen 5 werkdagen na ontvangst, aan ons kenbaar maken. U doet dit d.m.v. een email te sturen naar helpdesk@gift-solutions.nl en hier in aan te geven wat er niet klopt aan uw bestelling. Wij zullen hierna contact met u opnemen om het probleem op te lossen.

Mijn kado is beschadigd.

Als uw kado na ontvangst beschadigd is kunt u, mits het product geen sporen van gebruik vertoont, binnen 5 werkdagen na ontvangst dit bij ons aangeven. U doet dit d.m.v. een email te sturen naar helpdesk@gift-solutions.nl en hier in aan te geven wat er niet klopt aan uw bestelling. Wij zullen hierna contact met u opnemen om het probleem op te lossen.

Mijn kado functioneert niet.

Als het door u ontvangen kado defect blijkt te zijn kunt u binnen de garantieperiode een beroep doen op 123-kado. U doet dit d.m.v. een email te sturen naar helpdesk@gift-solutions.nl en hier in aan te geven welk probleem het artikel heeft. Wij zullen hierna contact met u opnemen om het probleem op te lossen.

Mijn kado is incompleet.

Als uw kado na ontvangst incompleet is kunt u, mits het product geen sporen van gebruik vertoont, binnen 5 werkdagen na ontvangst dit bij ons aangeven. U doet dit d.m.v. een email te sturen naar helpdesk@gift-solutions.nl en hier in aan te geven wat er niet klopt aan uw bestelling. Wij zullen hierna contact met u opnemen om het probleem op te lossen.

Wat is mijn garantiebewijs?

Na het afronden van uw bestelling heeft u een bevestiging in uw email ontvangen. Wij adviseren u dringend deze goed te bewaren want deze email is tevens uw garantiebewijs. Op al de producten is de wettelijke garantie periode van toepassing. Echter hebben wij ook producten in onze shop waar zelf 3, 5 of zelfs 25 jaar garantie op wordt gegeven. Deze garantie loopt dan echter via de fabrikant van het product.

Kan ik mijn kado ruilen?

Het is mogelijk om uw product te ruilen. Echter de kosten voor het ruilen (2 x opsturen van het product) komen voor rekening van de besteller. Dit omdat u tijdens het bestelproces bewust heeft gekozen voor een bepaald artikel.

Ik moet mijn persoonsgegevens opgeven tijdens het bestellen; wat gebeurt er met mijn gegevens?

Om uw bestelling goed te kunnen verwerken hebben wij naast uw naam, adres, postcode en plaats, ook nog andere gegevens van u nodig.
123-kado respecteert de Wet Bescherming Persoonsgegevens, en zal hier ook naar handelen. Als zodanig zullen uw gegevens voor de volgende zaken worden gebruikt:

  • Het versturen van e-mails om u te informeren over uw order (levertijden, alternatieven etc.)
  • Het bellen om u te informeren over uw order (levertijden, alternatieven etc.).

Naast bovenstaande punten zullen wij uw gegevens nergens anders voor gebruiken. U zult geen ‘spam’ van ons ontvangen en wij zullen uw gegevens niet aan derden verkopen.

Ik kan niet inloggen in de online 123-kado winkel?

Dat u niet kunt inloggen in de online 123-kado winkel kan te maken hebben met verschillende redenen:

  • De door u ingevoerde gebruikersnaam en wachtwoord kloppen niet:
    Probeer nogmaals in te loggen en controleer uw gebruikersnaam en wachtwoord extra goed. Let u ook op de hoofdletters en kleine letters.
  • Uw gebruikersnaam en wachtwoord zijn niet meer geldig:
    Controleer de geldigheid van uw gebruikersnaam en wachtwoord. Is de geldigheid verlopen, dan kunt u helaas niet meer bestellen.
  • Uw PC/laptop accepteert geen cookies
    Pas uw Privacy instellingen aan; zet het niveau op Hoog of lager. Indien u geen cookies wilt accepteren, kunt u op de betreffende PC/laptop niet bestellen.
  • Uw bedrijf heeft een zeer strikte firewall. Plaats uw bestelling thuis of elders. Helaas kunt u vanaf uw werkplek niet bestellen.
  • Cookie-instellingen bij Internet Explorer:
    Om te controleren of Internet Explorer-browser cookies accepteert of om het accepteren aan te zetten, moet het volgende gedaan worden:
    • Klik in de browser op het menu-item `Extra`;
    • Klik daar op het menu-onderdeel `Internet opties`;
    • Klik daar op de tab `Privacy`;
    • Kies voor maximaal MEDIUM beveiligingsniveau, anders worden alle cookies geweigerd.
    • Klik op OK.
  • Cookie-instellingen bij Netscape / FIrefox:
    Om te controleren of de Netscape-browser cookies accepteert of om het accepteren aan te zetten, moet het volgende worden gedaan:
    • Klik in de browser op het menu-item `Bewerken`;
    • Klik daar op het menu-onderdeel `Voorkeuren`;
    • Klik daar op het uitklap-item `Geavanceerd`;
    • Ga daar naar de sectie over Cookies;
    • Selecteer minstens de optie `Accepteer alle cookies` met de extra optie `Waarschuw mij`, maar liever zonder die extra optie.
    • Klik op OK.

Mijn gebruikersnaam en wachtwoord werken niet?

Dat uw gebruikersnaam en wachtwoord niet werken kan te maken hebben met verschillende redenen:

  • De door u ingevoerde gebruikersnaam en wachtwoord kloppen niet
    Probeer nogmaals in te loggen en controleer uw gebruikersnaam en wachtwoord extra goed. Let u ook op de hoofdletters en kleine letters.
  • Uw gebruikersnaam en wachtwoord zijn niet meer geldig
    Controleer de geldigheid van uw gebruikersnaam en wachtwoord. Is de geldigheid verlopen, dan kunt u helaas niet meer bestellen. Mocht het probleem zo niet verholpen zijn, dan verzoeken wij u nogmaals contact op te nemen met de helpdesk (tel: 072-3030570) of per e-mail naar helpdesk@gift-solutions.nl

Ik krijg een melding over ‘cookies’ maar snap er niets van?

Om de bestelling van een 123-kado goed te kunnen verwerken, werkt 123-kado met zogenaamde ‘cookies’.  Cookies zijn zeer kleine bestandjes die wij op uw PC/laptop plaatsen. Deze bestandjes helpen ons te onthouden welk 123-kado u geselecteerd hebt indien u na een eerste selectie besluit nog verder rond te kijken in de webwinkel.
Cookies kunnen uw PC/laptop op geen enkele manier schaden en 123-kado gebruikt de cookies enkel en alleen om het bestelproces optimaal te laten verlopen. Mocht u meer willen weten over cookies, ga dan in uw browser naar het menu Help/Inhoudsopgave en index en zoek vervolgens op ‘cookies’.

Ik kreeg een foutmelding tijdens het shoppen?

Tijdens het ‘winkelen’ spelen zich op de achtergrond allerlei processen af die het ‘winkelen’ in goede banen leiden. Het kan soms voorkomen dat deze processen het ‘winkelen’ verstoren en u een foutmelding te zien krijgt. Wij verzoeken u in voorkomend geval de bestelling op een later moment alsnog te plaatsen. Mocht u moeilijkheden blijven ondervinden bij het ‘winkelen’, dan zou het kunnen dat het ligt aan de instellingen op uw PC/laptop. In dat geval is het wellicht een oplossing om de bestelling op een andere computer te plaatsen.

Promo aanbiedkado
klik hier om in te loggen
democode aanvragen